søndag den 2. november 2014

Yaiiii .....

.... den er færdig..... min Yvonne vs. Minnie kjole er færdig og jeg er SÅ glad. Stoffet smyger sig så flot og kjolen er bare så dejlig at have på.

Vejen var dog lang... ihvertfald længere, end jeg havde forventet. Jeg har selv lavet ærmerne og det er ikke lige så nemt som først antaget (uuhh var der noget med et sykursus, der kunne være ønskeligt?)
Og når jeg bliver små utålmodig, så slækker jeg på detaljerne. Jeg kan se et par ting der skal rettes til næste gang, men jeg tror at den også bliver en ynglings :)

Også har jeg gravet en ting frem fra årtier tilbage. Jeg ved ikke om det er almindelig brugt (og jeg bare ikke har fanget trenden) eller om det er en glemt genial hemmelighed... Underkjolen. Hold nu op, hvor hjælper det på kjolens udtryk. Ja, jeg er ihvertfald imponeret. Så jeg ved godt, hvad der skal på ønskelisten i år.

Stof: Stofkiosken.dk
Bånd: frklarsen.dk
Mønster: Onion2035

Hav en dejlig søndag / Heidi Clara




5 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin, og pasformen har du godt nok ramt flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak Irene, jeg er os blevet glad for den :) Glæder mig rigtig meget til at have den på :)
      Og tak, har måtte have den af og på flere gange, da jeg ikke syntes min gine er så troværdig (hun er ikke ligeså formet som mig ;)
      /Heidi Clara

      Slet
  2. Den er bare så fin.. Men spørger nok lidt dumt, men hvorfor underkjole, hvad gør den godt for??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak Anja :) Og tak fordi du spørger. Jeg har aldrig selv brugt underkjole, men da jeg fik syet en blondekjole og tænke "så tager jeg da bare en af mine bomulds-sommerkjoler på under" blev jeg slemt skuffet. For den "sætter sig" både på kjolen under og i strømperne. Altså den krøller/rynker på kroppen. Men med en underkjole - der som regel - er lavet af satin/silke, glider kjolen og hænger rigtig flot.
      På mig har det også den effekt, at jeg føler mig vildt feminin, men en underkjole på. Den er super behagelig at have på under, så hele kropholdningen er også pænere ... ihvertfald for mig :D
      Håber det gav dig et brugbart svar :)
      God dag / Heidi Clara

      Slet
  3. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvarSlet